Kapasitet: 150 tonn laks pr dag.
Ny fabrikk (2008):
Krav til matsikkerhet og arbeidsmiljø.
Beliggenhet: Brattberg, like utenfor Foldvik i Gratangen.
Eiere: Kleiva Fiskefarm AS, Gratanglaks AS og Norwell AS.
Denne eiergrupperingen sysselsetter ca 140 personer.
Ny pakkelinje (2020): I 2020 oppdaterte vi pakkelinje med ny grader og kasselinje tilpasset 75 tonn pr. skift.
Ny frysepakkelinje, palleteringsrobot og ismaskin (2022): I 2022 fortsatte vi oppgraderingen av slakteriet for å gjøre oss mer fleksible.
Utvidet: I 2017 ble bygget ytterligere utvidet for å gi muligheter for økt kapasitet, samt. at det
ble bygget kassefabrikk vegg i vegg med oss.
Ventemerdanlegget ble utvidet til dagens kapasitet på 900 tonn.
©Vaagland-MoloenMedia
•Den første slakterivirksomheten startet på midten av 80-tallet. Da kunne man slakte opptil 3000 kg på en dag. Det var nokså enkle fasiliteter sett i forhold til dagens anlegg
•Det gamle slakteriet hadde på slutten en kapasitet på ca 30 tonn pr. dag
•Grunnet strenge krav til matsikkerhet, arbeidsmiljø og kvalitetskrav fra markedet valgte bedriften i 2008 å bygge helt nye produksjonslokaler
•Første fase er nå ferdigstilt med et anlegg som er bygget for å kunne slakte inntil 150 tonn laks pr dag
VÅR LEDELSE
Alexander Johnsen
DAGLIG LEDER
Alexander har jobbet på Slakteriet siden 2020.
Alexander har over 30 års erfaring innen blå sektor, og er
opptatt av å lede Slakteriets dyktige medarbeidere til å nå ett felles mål ved å bygge kultur gjennom en personorientert kreativ og inspirerende lederstil.
På fritiden finner du han på båttur, fisketur, eller bare ute i naturen.
Han er opptatt av Nordnorsk natur, og er også veldig glad i å reise
for å oppleve nye og kjente steder.
Mats Randers
HR- OG ORGANISASJONSLEDER
Mats har jobbet på Slakteriet siden 2023.
Han er ny innen denne bransjen, men har 27 år i Forsvaret.
Mats skal ivareta alle ansatte ved Slakteriet, men støtter opp under andre prosesser i tillegg.
Han vet verdien av effektive team, og er av den oppfatning av at en fornøyd arbeider er en effektiv arbeider.
Han er opptatt av at det skal stilles krav, og liker at alle skjønner at de er en del av en helhet.
På fritiden er det mange forskjellige oppgaver innen idretten som tar tid. Han er sportslig leder i håndballgruppen i Bardu, og har flere trenerroller. Kveldene fylles fort.
Magdalena Habierska
KVALITETSLEDER
Magdalena har jobbet på Slakteriet siden 2008.
Magdalena er ansvarlig for kvalitet, reklamasjoner og hygiene.
Hun er også ansvarlig for bedriftens sertifiseringer,
og prøvetaking i bedriften.
Når hun ikke er på jobb her så er hun
ganske sikkert å finne på en fjelltopp,
eller på sykkeltur.
Vilmantas Kazemekas
LOGISTIKK KOORDINATOR
Vilmantas har jobbet på Slakteriet siden 2013.
Vilmantas sin plan i starten var å kun jobbe gjennom sesongen.
Men han bestod alle stillingsplasser og fikk tilbud om å jobbe på Slakteriet.
Nå er han logistikk koordinator.
"Vi har et godt team og vi vokser sammen!"
"Jeg prøver alltid å gjøre jobben min profesjonelt, og synes det går bra."
Han liker å reise, spille videospill, og å kjøre snøscooter på fritiden.
Gediminas Remeikis
LOGISTIKK KOORDINATOR
Gediminas har jobbet på Slakteriet siden 2019.
Han er flink til å nå gruppens mål, og å skape struktur.
Han mener Slakteriet er et selskap med potensial til å vokse,
og at vi er åpen for innovasjoner.
Han trives her hos oss, og vi trives med han på laget vårt!
Renate Johansen
LØNNS- OG FAKTURERINGS-MEDARBEIDER
Renate har jobbet på Slakteriet siden 2008.
På Slakteriet har Renate ansvaret for diverse oppgaver, som lønnsutbetaling og det å håndtere bilag til regnskapsfører.
Hun holder god oversikt, og bestiller også varer og utstyr til bedriften vår.
Vi setter pris på henne!
På fritiden går mye av tiden til familie, men du kan også møte henne på en tur i naturen eller på hytta.
Renate er også glad i å bake!